plockat svampar o bär också!

Idag har jag varit duktig...
Jag har städat hela huset o lagat mat o allt innan mina föräldrar kom hem från
deras jobb. Kändes väldigt bra för jag har känt att jag har varit väldigt lat nu i sommar då jag har flyttat hem till familjen igen.  Mina föräldrar blev nog lite stolta över sin dotter som hade gjort allt som kan ta tid och som kan bli stressigt då man kommer hem från jobbet och är super trött! Diskade disken o drack sedan lite te då vi åkte och handlade.
Innan vi åkte så bestämde mamma o jag att vi skulle ut i skogen o plocka blåbär.
Pappa ville också följa med och det var ju bara trevligt!
Hittade massa mogna blåbär, själv var jag sugen på kantareller så jag var på jakt efter de. Hittade en massa, runt 2 kg! Kom hem med allt o det visade sig att alla 2 kg var inte kantareller utan nån storts giftig svamp??!! Fick släänga allt och det kändes bara onödigt!



Ser inte det ut som kantareller??

Kommentarer
Postat av: Grannen Linda

Hej tjejen !

Kul att du börjat blogga igen.

Tråkigt att det var falska kantareller du hittat men det finns riktiga där ute någonstans. Nu flyttar vi sanrt hem igen från stugan. Ska bli trevligt att se dig och hela familjen igen. Har du tittat på pappern som jag gav din mor om Katarinas spa i sandared, Atelje nicolina. Vi pratade ju lite löst om att du var intresserad av något sådant mysigt ihop med din mor. Vi kan väl åka dit ihop i så fall. Sköt om dig ! Kram Linda

2009-08-12 @ 11:42:47
Postat av: Shano

HAllå grannen!! JA va kul att ni kommer hem snart... har varit tomt utan er här på gigagatan :) Jag såg pappren du skicka men än har vi inte varit där.. du får ju mer än gärna följa med i sånna fall

2009-08-12 @ 12:09:21
URL: http://shanoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0