Lax i Cream bonjor sås och röd ris

...min kollega hade med sig nått intressant till lunch så ja var bara tvungen och prova! Men jag kör med röd ris istället.

Recept

2 laxfileer
1 burk Cream Bonjor (gärna nått örtkryddat)
Röd lök
salt
citronsaft
citron peppar

Röd ris
2 dl ris
1 msk tomatpure
4 dl vatten
en fjärdedel lök
lite olja
salt

Krydda laxen med salt citron vatten och peppar. Lägg den i ugnen i ca 15 min. Lägg sedan i rödlöken och Cream Bonjor. Låt den sitta i ca 15 min. Häll i olja i en gryta hacka lök och häll i den också tillsammans med salt och tomatpuren. När det fräst lite så häll i 4 dl vatten, låt det koka innan du lägger i riset! Ha det på hög värme tills vattnet försvunnit och rör om riset med en slev lite. Sätt plattan på ettan och lägg på locket tills riset e klar. Servera!

Tack för tipset kära kollega ;) Mycket gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0