Fettuccine med Kycklingsås!

Recept (2 port)

250 g fettucini (OBS! Färsk, gärna tomatsmak)
1-2 st kycklingfileer
2-3 st champinjoner
Purjolök
1 vitlöksklyfta
Lite matolja
1 dl mjölk
1 msk mjöl
citronsås (från kelda)
chilipeppar
salt


Sallad
Roccola
bladspenat
mangold
röd sallad
tomat
avokado
salt
citronpeppar & Olivolja

Börja med att strimmla kycklingen, stek den i pannanm med matolja, skär champinjonerna och låt det fräsa tillsammans med kycklingen. Krydda!!!! Strimmla purjolöken och lägg den också i pannan. Förbered redningen tll såsen, Häll i citronsåsen i en kastrull och blanda i redningen, häll sedan i kycklingblandningen. Koka upp vatten och lägg i Fettuccinen, låt koka i 2 minuter. Servera med sallad!


Kommentarer
Postat av: johan

Halloj! Ser supergott ut. Nästa gång kommer jag och smakar.

2009-03-08 @ 19:44:32
Postat av: Rasmus

Ser gott ut! Verkligen, och jag tror salladen är mumsiga som den ^^. I alla fall... jag ska försöka ta hand om mej men just nu så tror jag att blir sittande... Jag.. Ja köönslor är svåra grejer.. Speciellt när personen säger att den ska fokusera på annat.. för att sedan få reda på att personen tycker om någon annan.. jaa.. jag tror jag va menad till ett liv ensam just nu!

2009-03-08 @ 21:46:33
URL: http://sheargenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0