Lyssna noga nu!

Lite uppdatering är aldrig fel när man väl har ögona öppna fortfarande och inte sover direkt efter jag kommit hem från skola/jobbet...

Haft en si sådär vecka om jag inte minns fel. Vart tufft med en del saker som man inte själv kan styra. 
Som vi alla vet så är kock- livet inte så enkelt, och man hamnar i kläm med folk som jobbar ihop med. Men då ska man komma ihop och bita på det sura äpplet och gå vidare... 

Hur som helst, stressigt har det varit, en del saker som vi i gruppen gör bör slipas och vissa måste nog lyssna extra noga, för varken man jobbat inom restaurang tidigare eller inte MÅSTE VI LYSSNA på de som utbildar oss!!! Gör vi det så går det fortare och det blir så mycket roligare :)

I veckan har jag mest vart på disknings stationen och en gång på dagens och idag fick jag leka bamba tant och servera eleverna helt själv :) Var inte mycket och göra med det var skoj ändå... All mat var redan förbered så jag gjorde en utsökt senapsås till köttkorv och rotmosen :) Tycker eleverna och dagens ungdomar/barn är mycket kräsna av sig... Förstår att man inte tycker att något är gott för jag har också vart barn och jag har tyckt illa om saker, men smaka åtminstånde.

Jobbet som telefonförsäljare har gott mycket bra får jag ändå tycka :) fått nya adresser och folk tackar väl inte nej till min kanon erbjudande :D Vi brukar ofta ha tävlingar på jobbet och vinna en massa saker, syftet är väl att man ska peppas och kunna ha ett gott inställning o hög motivation när man ringer och ska sälja. Då blir det mycket enklare som säljare. Senaste tiden eller kankse den första tävlingen jag jag varit med på så vann jag en Ipod shuffle, det tycker jag är en bra pris. Idag vann jag också, fika! En lite muffins för jag sålde så bra. Och den gooood :)

Här kommer lite bilder från idag som jag tagit från köket :)


Här har vi Lee som har jobbat på militärpalatset sen 2002 
om jag inte minns fel :) han har vart upptagen med juldeko.
idag... 

Sill är något som jag aldrig har smakat på och vet
inte fall jag vågar prova! Magnus (utbildare) och Lollo arbetar
med blåbärs sillen ;)

Vi har alltid veckans sallad och veckans pasta på menyn,
denna vecka blev det räksallad med ägg som ni ser,
veckans pasta blev lasagne som många av gästerna
gillade om jag inte minns fel.








 


Kommentarer
Postat av: Lollo - The one and only

Lägg bilderna i gruppen med =) köksbrigaden äger =)

2009-11-20 @ 20:47:13
URL: http://lollotheoneandonly.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0