Skolan har äntligen börjat.

Jag har varit väldigt dålig på uppdatering länge nu. Kommer kankse inte ha tid med bloggen varje dag, men ska försöka blogga så mycket jag hinner med. Idag har jag i varje fall börjat skolan, tro det eller ej men som jag har längtat, men varför? Jo, som vissa av er känner till så sökte jag restaurang & storkök utbilningen på komvux i somras och nu har jag kommit in. Vi är 23 elever som började idag om jag inte minns fel, och  det verkade vara trevliga människor som man kommer lära känna under 40 veckor. Efter utbilningen är syftet att få en stabil grund att stå på där vi kan söka arbete som returang/ekonomibiträde, det är också en grund där man kan fortsätta med studier ( 20 veckor till ) mot Kock/Kockerska ( som jag har tänkt och göra ). 80% av utbildningen är praktiskt och resten teoretisk. Vi kommer få pratikplatser som vi får välja själva så småningom också. ULTRA Education är Sveriges största fristående utbildningsanordnare och det är ju självklart de som ska utbilda oss elever. Vi kommer att utbilda oss i Militärpalatsets kök som är en resturang & bar i Borås.




Så första dagen är avklarat, trotts att det inte var mycket mer än information. Imorgon blir det prova kockkläder! Hoppas jag kan hitta den största barnstorleken... :)


NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG MED ATT ÄNDRA INFO. PÅ MIN BLOGGDESIGN?? Vore snällt ^^


Kommentarer
Postat av: Karin

hm...se till att han använder nagelolja..Då blir det inga hårda bitar att bita på.. Köp medel på apoteket som smakar illa... Beröm hans händer ofta..:)

2009-09-29 @ 08:47:31
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0