Min semester

40 timmars bilresa är över. Kom hem från Wien igår natt, trött som jag var sov jag bort hela måndagen. Dagen har inte varit till mycket nytta. men jag har tvättat en del och plockat undan hos familjen där ja kommer och stanna ett par dagar till. Mami och lillsyrran kommer hem imorgon. Jag har saknat de en del nu när de varit borta i lite mindre än 2 månader.

Men åter till resan. Vägen dit stannade vi till och cheka in på hotell i Dresden, en stad som ligger söder om Tyskland. Åkte vidare mot Österrike efter en härlig frukost i solen nästa dag. Vi bodde hos pappas släkting som han inte sätt på 22 år. Själv hade jag aldrig träffat honom, men det va riktigt fint och bo hos han och hans familj. Och Wien var ju helt otroligt. Vilka byggnader! Stor stad! Och trevlig folk... Första kvällen gick vi runt i staden, och satte oss på en stor park med en massa folk som satt och lyssnade på klassisk musik, tog ett glas och beställde mat på de olika ställerna runt parken. Då försökte jag se till och hitta det jag sökte efter den kvällen. Deras nationalrätt... men lyckades dock inte så bra. Allt som fanns var asiatisk mat till italiensk till amerikansk osv. Efter några dagar på stan insåg jag att i bland annat Österrike, Tyskland och Sweich äter man mycket så kallade wurst (korv), snitzel och ost. Det var just det jag kom fram till iallafall.









Kommentarer
Postat av: Mona

du är så fin! härligt att du hade kul:)

2010-08-12 @ 09:59:29
URL: http://jagmona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0