Dagens Middag

Det var ett tag sedan jag bloggade om vad jag har lagat för mat, men idag bestämde jag mig för att ta en paus från pluggandet och bjuda familjen på middag. Åkte och handlade lite mat och det fick bli en asiatisk gryta med äggnudlar.


Recept (4 p)

GRYTAN
800g grytbitar
Soya
3 st scharlottenlök
½ purjolök
4 st stora vitlöksklyftor
Champinjoner
3 burkar krossade ananas
2 dl matgrädde
salt
peppar

ÄGGNUDLAR
400g äggnudlar
strimlade purjolök
broccoli
4 st ägg


Marinera köttet med soya i 5 minuter och fräs de i olja. Hacka scharlottenlöken, vitlöks klyftorna och strimla purjolöken och skär champinjonerna, slå på de i grytan. Häll i de krossade ananasen och salta och peppra lite, smaka av. Sist men inte minst slå på matlagningsgrädden.

Koka äggnudlarna i ca 10 min. Blanchera broccolin och lägg de på isbad. Stek 4 st ägg och även purjolöken och broccolin. Blanda ihop allt och då är det redo för att ätas!! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0