RYGGSKOTT

Man ska aldrig, ALDRIG bära tynga saker på fel sätt, speciellt när man jobbar som kock. Vi var i köket i skolan idag och jag tillsammans med mina klasskamrater Camilla & Lollo skulle vi laga dagens lunch. Allt gick så bra med mig, jag var pigg och glad, och hade med mig en hel del bra saker från praktiken hem till militärpalatset. Allt flöt så bra, tills gästerna börja  komma en efter än. Vi serverade fläsk & raggmunk, som i för överigt var mycket poppis idag. Dagens fisk var Vinkokt sejfile´, dagens pasta lasagne... klockan var knappt halv ett så hade vi slut på lasagne vid serveringen, gick då in i köket för att hämta blecket som var klar i ugnen. Lite jobbigt blir det för mig som har bråttom ut till gästerna som ska ha just lasagne, och att blecket står längst upp i ugnen. Är ju inte särskilt lång jag. Och åt nått vänster så vrider jag på mig occh vänder, tar några steg o ropar på hjälp o faller ihop! Kan inte andas och har sviin ont i ryggen! Min klasskamrat Bror kör upp mig till akuten och det enda jag tänker på är att jag vill inte få problem med ryggen, känenr nämligen en tjej från jobbet som är kock men har varit tvungen och byta yrke för hon har ryggskada... det vill ju inte jag göra, detta är ju min största dröm. Väl inne på sjukan har jag mamma som sällskap, vi var där i mer än fem timmar och jag kunde inget annat än och ligga still för smärtan va enorm. Efter att jag röntgat klart så va det inga ben som va av eller liknande, hade fått ryggskott och fick lite receptbelagda tabletter. Kunde andas ut en aning som tur var. Vet inte om jag hade klarat av nått värre! Jag får helt enkelt krya på mig, blir nog ingen skola på ett tag iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0