BEE KÖK OCH BAR

God fortsättning på er alla önskar jag er.

Nytt år /decenium, nya möjligheter. Skolan har startat för min del och det känns bra & få tillbaka vardagarna som de ska vara. Denna veckan har varit lugn men ändå tröttsamt. Vi har äntligen fått vara själva i köket nu denna veckan. Vi i gruppen (som nuförtiden heter G4) har ju haft det tufft då vi bara fått in en massa folk som ska praktisera från arbetförmedlingen, men nu är de och gör teori :) Denna vecka har varit och kommer o vara så att vi får själva bestämma vad vi vill göra, bara det har med såser och redningar och göra :) Hittills har jag fått göra varma emulitons såser (Hollandaise & Bearnaise). Får fundera lite på vad jag vill hitta på imorgon och på fredag...

Nästa vecka på måndag blir det praktik för oss. Jag valde att praktisera i Göteborg och även bo där i 4 veckor för jag ska ändå jobba på kvällarna, slipper och pendla!! Hittade en mycket trevlig och mysig restaurang som ligger vid Saluhallen i centrala Göteborg som heter BEE Kök & Bar.


Kommentarer
Postat av: Dada Gona

ser fram mot de 4 veckorna...joho..det ska bli kul...

kram på dig

2010-01-07 @ 20:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0