Power Puff Pinglorna

Varit en lång och intensiv dag idag

  • Varit i skolan och gjorde de två sista proven
  • Gick hem i regnet och började med och städa i huset hos pappa, syns att mammi är bortrest... men det är inte lätt när hälften av familjen inte hängde med till Kurdistan som får jobba och slita istället och inte hinner med hushållet så mycket.
  • Ringde mina 2 kusiner och bjöd över de på middag kl 18:00! Så det var bara och börja städa + laga middag och baka lite efterrätt... Vi hade för övrigt jätte trevligt tillsammans.
  • Tvättat kläder och hängt de på tork
  • Diskat och gjort i ordning efter oss

Nu har man hittat något och ta på sig till morgondagen, då jag o min klass G4 har avslutning. På 40 veckor har det hänt massa roliga kontigheter då vi har klarat oss inne i det sista. Nu är man köksbiträde. 4 veckors sommarlov sedan blir det Påbyggnad i 20 veckor, då jag blir utbildad kock efter de veckorna! Imorgon kl 11:00 kommer militärera inta sina platser på det uppdukade bordet för att få en trevlig avslutning och trerätters med viner och allt som hör till. Vet redan vad det blirför mat som Power Puff Pinglorna som består av Pierre, Magnus och Marco (lärarna) ska tillaga. Blir inte förvånad om de hittar på massa bus. De flesta av oss vet ju redan att vi får 2 hemliga gäster... men återstår och se vilka som kommer och hälsar på... Men innan allt de här ska jag åka till ett hemligt ställe... :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0