Lunchlåda

Idag är det söndag, det betyder att imorgon blir det en ny vecka och jag ska åter till skolan imorgon bitti...

Har spenderat halva kvällen på stan och resten i köket hemma. Passade på och göra matlåda till lunchen imorgon. Kostar ju inte något ifall man har mat med sig, så jag måste passa på och göra det när jag har tid över och när man är fattig veckan innan lön :)

Jag hittade lammkottleter i frysen, tinade de och så var det bara och börja...

Lammkottletter med senapstuvad potatis

Recept
2 st lammkottletter
1 klick smör
1 vitlöks klyfta
honung
salt
peppar

2 stora potatis
1 gullök ( i lagom storlek)
smör
mjöl
1 dl mjölk
skånsk senap
salt
peppar

Koka potatisen först.
Värm pannan och häll i en klick smör. Salta & peppra köttet och fräs den i pannan så den får lite färg. Ta en ungsform och lägg i köttet. Finhacka vitlöken och marinera köttet tilsammans med honungen. In i ugnen i 200 grader i ca 20 min.

Ta en kastrull och häll i lika delar smör och mjöl och vispa. Häll sedan hackad gullök och låt det fräsa lite. Häll i mjölken och senap samt potatisen som ska skäras i 4 bitar. Salta och peppra och smaka av! :)


Min lunchlåda till imorgon, med en fräch sallad till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0