Inför tävlingen...

Idag fick vi äntligen till det!

Jag och Andreas har försökt öva så mycket som möjligt sen vi skicka in receptet och kom in i finalen av årets grillkock, men tyvärr så har vi inte fått jobba med allt som vi ska göra. Inte haft rätt varor och pyssla med. Men idag åkte vi iväg till Ica Maxi och köpte in allt vi behövde och räknade priser, för det får inte överstiga 500 kr. Vi lagade hela rätten för första gången tillsammans med andra ord.

Blev dock sådär, finns mycket som ska finslipas innan, men det kommer med tiden, träning ger ju färdighet.
Under tiden då jag höll på i köket i skolan ringde en tjej mig från Radio Sjuhärad och frågade om jag ville medverka på fredag förmiddag, hon hade nog sätt Sandra & Marias blogg(www.borasbloggarna.se), två tjejer som bloggar om allt med Borås och göra, att de hade skrivit om grilltävlingen på Liseberg. Det tyckte jag var lite kul! Så käre läsare fredag kl. 11:00 så lyssnar ni på Radio Sjuhärad ;)



Uppläggningen, som sagt, mycket kan finslipas :)

Gick bra på jobbet idag också, vi sålde rätt många böcker, och det gillade vår coach amir, fick lite fika som belönning :) Imorgon är en ny dag och jag hoppas det blir ännu bättre!
Nu är klockan mycket och jag är trötter, godnatt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0