Snabbt, enkelt, billigt!

Trött efter dagens arbetspass. Sitta och vila ryggen o bena som gör fruktansvärt ont idag, det första jag gör. Känslan i ryggen är som när man har ryggskott men jag vet att det inte är ryggskott. En skön dusch och lite mat i sig var bara inte fel! Ingen var dock hemma ännu, alla var på jobbet. Ingen idé att laga mat till hela familjen heller för vi jobbar så olika tider. Fick bli en middag som jag slängde ihop snabbt och enkelt.
Tonfiskgryta med CURRY !



Recept

1 burk tonfisk i olja
½ gullök
½ röd paprika
2 dl grädde
curry
salt
vitpeppar
lite salladslök
Skär gullök och fräs den tillsammans med tonfisken, tillsätt curry och paprika, och sedan grädde, krydda med salt och peppar och låt det småputtra i låg värme ett par minuter. Granera med salladslök eller annat gott, och ät som den är eller med pasta! Smakligt måltid! =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh hur gott såg inte det ut då...



Dreglar lite på tangenbordet.



Ses väl kanske på midsommar???

2011-06-22 @ 15:56:54
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall
Postat av: Shano

Hallå elle.. trodde det var min granne här i borås som skrev, men det är ju den andre från lich. Inte lätt att heta likadant. Japp, jag kommer upp på torsdagkväll.

2011-06-22 @ 16:52:38
URL: http://shanoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0