Buffé funkar bäst

Nu har man äntligen frisknat till. Då kan jag anstränga mig lite mer på träningen.
Kosten rullar på som det ska och jag är riktigt nöjd med att jag kan hoppa över
det onyttiga! BRA SHANO!! Skönt och få höra att man ser skillnad på att jag blivit
lite smalare sen jag kom tillbaka från Kurdistan resan, för då var jag verkligen rund.
Jag skojar inte om jag säger att jag och pappa blev bjuda på mat 2 gånger per dag
under 3 veckor där nere. Maten som oftast var dränkt i massa olja, och man åt ju
det för och verka snäll till den som stått och lagat. Men kunde vi inte träna och röra
på oss emellan? Nej tyvärr, hade jag kunnat hade jag gått en mil varje dag. Men för
en tjej som mig, som är lite annorlunda klädd, annorlunda stil vågade jag inte gå själv.
Släktingarna kunde inte alltid följa med, då de hade jobb eller skola. Och när de väl
var hemma var jag på bjuden på mat hos någon av dessa, sen blev det bara sent
på kvällen.
Från det ena till den andra, min lillebror tar studenten i år. Minns det som igår när jag
tog studenten. Blev lyckat! Härliga minnen. Och det ska bli lika lyckad i år för lillbrorsan.
Jag har bestämt att min mor inte ska tänka på maten utan det ska jag göra, det var ingen
lätt match! Min mor som vill ha kontroll och vill göra allt själv. Nej, jag har klurat ut lite
studentmat, och eftersom majoriteten är kurder kommer det inte bli någon trerätters
som jag hade önskat utan det blir buffé. Då kommer alla bli mätta och belåtna...
Student tårtan vet jag inte riktigt än om jag ska göra den, måste öva lite på't. Måste ju bli perfekt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0